Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Alumínium „gyöngyözése”
Collapse
X
-
joshbono eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése... A kérdésem az lenne, hogy kell-e végeznem valamilyen előmunkálatot a gyöngyözés elött?soveny kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Kösz TZ!
Elsősorban az alapgondolatom a karter volt, (nem tudom az elég, ha ledugózásként visszateszem a régi csapágyakat ?) de amióta megláttam ApaE gyöngyözött portékáit, azóta mindent le szeretnék gyöngyözni! Persze a viccet félretéve, az alsó és felső villahidakat, kormányszektorokat, fékdobokat első körben. Ezek között van olyan ami homokszórva volt (fékdob). Ebben az esetben is érdemes előpoliroznom?
Komment
-
joshbono eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseElsősorban az alapgondolatom a karter volt, (nem tudom az elég, ha ledugózásként visszateszem a régi csapágyakat ?) de amióta megláttam ApaE gyöngyözött portékáit, azóta mindent le szeretnék gyöngyözni!
Persze a viccet félretéve, az alsó és felső villahidakat, kormányszektorokat, fékdobokat első körben. Ezek között van olyan ami homokszórva volt (fékdob). Ebben az esetben is érdemes előpoliroznom?
Lehet, hogy nem segítettem sokat (így, péntek délutáni hangulatban), kíváncsi vagyok én is mások véleményére!joshbono kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Bocs, hogy a gyöngyözéshez hozzászólok, de van már néhány tapasztalatom. A gyöngyözés előtt fontos a belső részek légmentes, tömör lezárása! Az üvegszemcsékből több kemény kvarc maradvány marad vissza, amely később a motor belsejében helyrehozhatatlan károkat okozhat. Pl. a hengerben. Ezért nem elég csak a csapágyakat bent hagyni, hanem a blokkot összefogatva nagyon keményen ronggyal kitömve kell a szórást elvégezni. Az eredmény Apae-t fogja igazolni.
Más: a homokszórt blokkot a használat során úgy a legkönnyebb tisztítani, hogy az olajfoltot benzines ecsettel megkenjük, majd jó mosogatószeres meleg vízzel (én még Ultra port használok) leöblítem.
- 4 likes
Komment
-
ApaE
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMa lett kész a horganyoztatás, és nagyon jól néz ki a cucc !
Ahogy ígértem, íme a képek - amint látjátok, nem lett semmi baja se a réznek, se a bakelitnek (OK3 foglalatot is így vittem)
Komment
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA 'porózus' jelentése pórusos, lyukacsos, szivacsos szerkezetű, tehát vastagságában, belül is megtalálhatók benne a kis üregecskék (pórusok). Porózus anyag pl. az égetett agyag (tégla), de a vasoxid is, és valóban, mindkettő felülete érdes tapintású.
Ezért is elég nehéz esztétikusan rendbe tenni.
- 2 likes
Komment
-
Sziasztok !
Még egy kérdésem lenne,utána békén hagyom a tagokat a hülyeségeimmel
Gyöngyözött felület esetén az idő múlásával mennyiben változik a kezelt felület esztétikailag?
Esetleg szükséges valamilyen felületkezeléssel védeni az alkatrészt?
Azt tapasztaltam, (és többen is mondták)hogy homokszórt felületet eléggé nehéz letisztítani,ha valamilyen makacs szennyeződés kerül rá (mondjuk rácseppen egy kis használt olaj ) Ez a probléma az üveggyöngy szórás esetén is fennáll?
Komment
-
Hátsó kerék hajtás és kerékagyak a szóban forgó elemek (yah... Dnepr K 750 típusú mkp )
Első lépésben le lett tisztítva,majd homokszórva,és a felületi sérülések javítva. Ezek után gondolkodom a gyöngyözésen,mert a fórumon is láttam róla képeket és nekem nagyon megtetszett.
Ezzel kapcsolatban tettem fel a kérdésem,mely valószinüleg a helytelen fogalmazásmód miatt lett félreérthető. Szíves elnézését kérem,ha ezzel megnehezítettem a válaszadást,illetve bármilyen kellemetlenséget okoztam.Utoljára szerkesztve a következő által: Lai; 2012 jan. 14, 18:22.
Komment
Komment